torsdag 5. april 2012

Skogen kaller

Hadde egentlig tenkt meg en overnattings tur, men pga. av i overkant mye vind valgte jeg en dags tur. Og dagsturen innfridde til forventningene. Som alle vet så er tidlig fiske på ørret i skogen vanskelig. Lite insekter, treig fisk og sur vind. Men man finner nesten alltid en lun vik hvor man setter seg ned og venter på vak. I løpet av 20.min hadde jeg sett 3 vak på et relativt stort område. Man skal ha litt flaks på slike dager og en stor posjon tolmodighet. Jeg la ut en cdc maur der den midterste fisken vaket og ventet.. 5.min.. 10.. etter ca.20.min tok denne flotte ørret  på 8hg mauren i et jafs. Feit fisk, men lite motstand.




Et stykk glad kæll kan du si. Ingentig er som den første faste fisken etter en alt for lang vinter.
Vinden tok seg opp etter dette og jeg så ingen flere vak, snakk om gullhår. På veien tilbake stakk jeg innom et lite vann for og sjekke forholdene. Der beit det på en hissig liten ørret på 3hg.

Da er vi igang!

2 kommentarer:

  1. Hei Tommy, Flott skrevet, og fine bilder.
    Håper at jeg også kan ha hellet med med i de dype indre skoger.(det er deg på FFS! Ha en fortsatt fin dag

    Mvh
    Ole J.
    (skal du på messa)

    SvarSlett
  2. Hei Ole!!

    Takk for det, godt å få en god start på sesongen. Bare å følge med for det kommer garantert mer. Litt mer varme i været nå så er vi der. Jeg skal ikke på messa, men ut å fiske;-)Og ja, jeg er aandrei på FFS.

    Skitt fiske!!

    Mvh
    Tommy

    SvarSlett