søndag 22. april 2012

Mer insekter!

Igår bar det av sted igjen. Null vind, men noe nedbør som forvant helt utover dagen. Kan virkelig høre at skogen begynner å våkne nå. Skremte opp flere orrhøner og en orrhane. To traner som trakk over kjerne. Makan til leven når de begynte å tute har jeg ikke hør siden det bilhorne jeg kjøpte på ullared 2005. Nok om det.. Var en helt annen stemning ved vannet også. Mer insekter på flata, men lite fisk som var oppe. Fant en på 5 hg. som også fant veien frem til flua.


Det var den peneste fisken for dagen. Gikk bortom et annet vann og der nærmest kokte det. Det vaket over alt. Men i det vannet så er det for det meste 3.hg fisker. Fisket et par pinner for å ha gjort det før jeg dro videre til et siste vann. Tok et bilde av "pinnen" også. Så søt atte..



 I det siste vannet gikk jeg rett på et vak som så ut til å være en pen fisk. Ser vaket midt i bilde under. Sipvak. Helt forsiktig. Jeg la ut og ventet og jammen tok den, men så var det årets første bom. Var ørlitegran for rask, men jeg kjente den. Neste gang..


Hadde kjøpt ny håv som jeg forøvrig er super fornøyd med, med vekt i håndtaket. Liten og nett.
Mclean er merket, kan anbefales. Meget lett og hendig liten sak.


Takk for meg!
                                                                         

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar